HTML

Mi ez?



www.discoveryspecies.com

Milyen a fiatal magyar férfi?

ASpecies aDiscovery Channel 15 országra - köztük Magyarországra - kiterjedő kutatása a fiatal férfiakról.

Blogunk célja, hogy a kutatás eredményeit megismertessük az érdeklődőkkel - bővebbet erről itt találsz.



A blog társszerzője Réz András.


AddThis Feed Button

Friss témák

  • zoltan1: Van nekem is egy blogom, ahol férfitémával foglalkozom: www.ferfivilag.freeblog.hu Akit érdekel, l... (2009.05.17. 22:11) Miről szól ez a blog?
  • zoltan1: Nekem nem szimpi a modern férfi szerepe. Családfőségétől megfosztott, farkát behúzó, alkalmazkodó ... (2009.05.17. 21:47) Fő az egészség!
  • zoltan1: Nem tudom, én eddig egyszer vagy kétszer vásároltam a netről. Nem tudom, mennyire szokás ez férfia... (2009.05.17. 21:40) A vadászok faja
  • Maruszka: Csak egy kis csoportosítást csináltam az anyák felől megközelítve: Az A típusú anyák, akik a szere... (2008.12.17. 15:43) Taking off
  • ildsisy: Szeretem a "Viharvadászos" filmeket nézni. 3 dimenziósban nagyon jó lesz majd. Bátor legények tett... (2008.12.17. 14:26) Unatkozik? Kergessen tornádót!

Linkek

A szakemberek kora

2008.11.17. 16:48 :: Modern Férfi

Férfiember büszke a szaktudására. A Discovery Channel kutatásának egyik fontos tanulsága, hogy a fiatal férfiak meg különösen. Tehát ne gondolja senki, hogy az X és az Y nemzedék felcseperedett tagjai a tudás alapú társadalomban ne becsülnék a tudást. Az viszont már sajátos jelenség, hogy ezek a fiatalemberek nem feltétlenül azt a tudást tartják nagyra, amely a megélhetésükhöz, a munkájukhoz szükséges.

Szóval, ha sikeres bróker, informatikus, fotográfus, séf stb. vagy, nem ezzel a tudással fogsz kérkedni. Illetve, ha sikeres brókerként működsz, azzal büszkélkedsz, hogy mesterszintű kávékóstoló vagy, ha zseniális séfként ismernek, azzal villogsz, hogy nagyszerűen fotózol, elismert informatikusként pedig finoman megjegyzed, hogy hétvégeken DJ Fatalerror néven mixelsz.

Látszólag nincs ebben semmi új vagy meglepő, hiszen férfiember mindig is büszke volt/van/lesz a hobbijára. A leheletnyi különbség abban van, hogy az egykor hobbinak – súlyosabb esetben szenvedélynek – nevezett elfoglaltság manapság erősebb identitást ad a férfiaknak, mint a hivatásuk. Sokféle magyarázat lehetséges. Az egyik mindjárt az, hogy az a bizonyos pénzkereső állás vagy elfoglaltság meglehetősen változékony, a másodlagos „szaktudás” viszont állandó, és az ember attól még remek borbarát, modellező vagy műértő maradhat, hogy a munkája változik. De nyilvánvalóan benne van az is, hogy a férfiak egyre inkább ennek a másodlagos szaktudásnak a segítségével különböztetik meg magukat a nőktől. A munkában és a családban kiegyenlítődő nemi szerepek következtében ugyanis a férfiak egyre kevésbé képesek a hagyományos értékekre alapozni azonosságtudatukat. Így aztán lőfegyver- vagy tourbillon-szakértőként, amatőr baristaként vagy katana-kovácsként visszanyerhetsz valamit. Ráadásul ezzel jól beilleszkedsz abba, a média által is hatékonyan épített világba, ahol senki nem azt csinálja, amihez igazán ért. Mert – ismerjük be – ez nem túlságosan érdekes. Mi a hír abban, ha a nyomozó nyomoz, a burkoló burkol, az író ír?

Az elbulvárosodás egyenes következménye, hogy amikor az újságíró felhívja a jeles tudóst, nem feltétlenül arra kíváncsi, mi a bánat van azokkal az egyébként is igen aprócska génekkel vagy a kelleténél nagyobb galaxisokkal. Szóval még egy Nobel-díjasnak sem árt, ha ilyenkor – csak úgy odavetve – megjegyzi, hogy szabadidejében kemencét épít, és övé Közép-Európa legnagyobb necuke-gyűjteménye.

Nem tudom, ti hogyan gondoljátok. Kíváncsi vagyok a véleményetekre. Még akkor, is, ha nincs egy árva necukétek sem.

4 komment

Címkék: munka ferfiak

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfi.blog.hu/api/trackback/id/tr100773933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.11.18. 22:51:10

Nincs necukém, de van két birkám, egy merinói, meg egy cigája. Wilma és Franciska. De nem ez a lényeg. Nagyokat bólogatnék mindenben egyetértve, ha még most is csupán pesti, bocs hüvösvölgyi lakos lennék, de már vasárnapivá váltam 16 éve. Itt falun bizony összemosódik szépen az elsődleges és a másodlagos szaktudás, semmi különbség a kettő között. Hol ezt, hol amazt használják. Ha leszakad a kipuffogóm átballagok a szomszédba, ha van gáz nagyszerű, ha nincs, majd lesz egy óra mulva, mert csinál. Ő csinálja a dissous gázt házilag. Ha már visszajött a piacról...
Ahol eladott 50 kiló paradicsomot. Én meg megdicsérem, és akkor elmondja, hogyan kell a paradicsommal, stb stb...Az, hogy lebontja a fél házat semmiség, mert újraépíti, másképpen. Semmi az, csak idő. Sorolhatnám napestig..Hobby, azt sem nagyon tudja mi az, valami bélyeggyűjtés lehet...talán azt gondolja. Nem paraszt, már nem az...ipari munkássá nemigen akar válni, bár gyakorolja azt is. Önálló, független ember. Nem tudom boldog e...?

Réz_András 2008.11.19. 10:58:00

Halihó, Inszeminátor! Engem érdekelne, miért vonultál ki a városból.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.11.23. 01:14:29

Elmondhatom, de nem szokványos eset. Már korábban kivonultam a Csillaghegy oldalába, ahol valamikor búzamezők lengedeztek, de most pompázatos villák tekintgetnek a város felé. Tanácsi bérföld volt, építettem rá egy kis házat, ott dolgoztam, otthon nem volt nyugalmam. Neked nem kell magyaráznom, hogy akkor is dolgozik az ember, ha elterülve mereng egy karosszékben. Sajnos ilyenkor megjelenik a feleség mondván, látom most éppen nem csinálsz semmit, vidd le a szemetet. Mert éppen nincs ecset a kezemben...? Pedig lázas munka folyik odabenn a koponyámon belül, csak ez valahogy sohasem látszik. Imádom a hüvösvölgyet, Pasaréten nőttem fel, most is fenn vagyok onnan írok, és visszatértem ide e blogra kiváncsiskodni. Lejárt a bérlet, s bár a házam ma is áll más helyet kellett keresnem. Fogtam egy körzőt, a hegyes végét beleszúrtam a Szajkó utcába, és kanyarítottam egy 50 km-es kört. Ezen belül kerestem parasztházat, s végül kilencven kilométerre találtam egy jó állapotban lévő pofátlanul olcsót 15 km-re a Balatontól. Azonnal megvettem, de a kérdésedre három a válasz.
I. Kisvállalkozó vagyok,valaha tervezője egy szövetkezetnek, mely széthullott. A sógórnőm mint Apehes feltüzelte a nejemet, hogy mégiscsak áfásnak kellene lennem, mert az úgy sokkal jobb. Az lettem, azonnal elvesztettem minden megrendelésemet. Mert minden másképpen látszik a hivatal berkeiből, és más a gyakorlat.Nem tudják, vagy nem akarják tudni, hogy a megrendelő százalékot követel. A főnök is meg a beosztott is. Szerencsére volt kárpótlási jegyem meg egy kis pénzem, ebből vettem a házat és kijelentettem, hogy ha még egyszer belepofázik valaki a dolgaimba kirúgom.
II. Gimnazista fiamnak és alig fiatalabb lányomnak külön szoba kellett, A harmadik a nejemé, nekem nem jutott hely.
III. Ez a legnehezebb. Bővebb információk a blogomban "Szurdi úr rumbája" (kisfohgház)"Utazás hagymával szalonnabőrrel" c. sorozat ( Fő utca) "Irakban kitört a forradalom", "Nagyparaszt tudománya"(Sátoraljaujhely) és még egyebek cimmel megtalálhatók. Egy tizenötéves kamasz látásmódja szerint, nem a szokványos köldöknéző, inkább pimasz stílusban. Mivel rendkívül veszélyesnek bizonyultam a fennálló társadalmi rendszer összes fontos intézménye számára, 1987-ig megfigyelés alatt állottam. Mindig tudtam róla, nem részletezem, hogyan és miért. Az utolsó tízéves szakaszról a rendszerváltás után tudtam meg részleteket. Baromi undor fogott el. Valahogy képtelen voltam továbbra is közelében lenni ezeknek az embereknek, mintha mi sem történt volna. A vicc az, hogy két éven belül eltüntek a házból. Vajon miért.?
Hát ezért vonultam ki a városból, és nem lettem kevesebb általa. Sőt többet birtoklok, nagyobbat markolok mindenből. Enyém a vidék szépsége és nyugalma, és a rácsodálkozás, a mindenkori apró kis felfedezések öröme, amikor visszatérek. Ha felsétálok a kishárshegyre, vagy kószálok a várban a borfesztiválon, ezt kettős lélekkel teszem. Akik itt maradtatok nem érezhetietek az újra találkozás örömét, a megszokás lekoptaja a finomabb rezdüléseket.
Nekem így jó, mert csavargó lélekkel megáldva, amúgy sem vagyok képes sokáig egyhelyben maradni. Ha rámjön, kocsiba vágom magam és megyek. Sokat locsogtam, nem mész vele semmire. Halihó........

Koborlovag 2008.12.01. 14:51:53

Elsődleges és másodlagos tudás... Az elsődleges a pénzkereső, tekintve hogy nagyon szerencsés az az ember aki a hobbijából élhet meg, viszont a hobbihoz nagyon is kötődik érzelmi töltet - arra tudunk büszkék lenni. A munka az munka, csináljuk és fejlődünk benne, pusztán a muszáj miatt. Hiszen ha nem fejlődsz akkor megragadsz, nincs előrelépés, nincs prémium. Magyarul kényszeres a fejlődés. A kényszeres dolgokra ritkán büszke az ember, nem érzi sajátjának.
A hobbi az más! A hobbi már az első pillanattól egy erős belső kötődéssel jár, akár fizikális hobbi, akár bélyeggyűjtés vagy terrarisztika. Hiszen saját akaratból foglalkozunk vele.

Ugyanakkor én azt vallom hogy egy kapcsolaton belül mindkét félnek jó ha van egy privát szférája. A férfinak is, a nőnek is. Nem rabolhatjuk el egymástól ezeket a perceket, hiszen ezek is közvetve bár, de hozzátesznek a kapcsolathoz. Épül és szépül általuk a közös élmény. A nőknek is kell hogy a barátnőkkel csacsogva kávézzanak, ahogy a férfiak is igénylik hogy kicsit "mocskospasik" legyenek a haverokkal: sörözősen, szexistáskodva.:)

Üdv:
Attila
süti beállítások módosítása